Mai mulţi furnizori de servicii telecom au transmis informaţii în această privinţă Comisiei Europene, deşi nu au depus plângeri formale. Acuzaţiile aduse Apple se concentrează asupra unor contracte cu operatori francezi, însă ar putea fi implicate şi alte ţări, a spus sursa, informează cotidianul New York Times, citat de Medifax in pagina electronica.

Comisia Europeană a confirmat că analizează contractele Apple cu operatorii, în timp ce un purtător de cuvânt al companiei americane a declarat New York Times că Apple respectă legislaţia locală oriunde desfăşoară afaceri. Persoane familiarizate cu relaţiile Apple cu operatorii au afirmat că unii furnizori de servicii telecom trebuie să accepte condiţii deosebit de stricte pentru a vinde iPhone, situaţie care face dificilă concurenţa din partea altor producători de smartphone-uri.

Contractele Apple cu operatorii diferă de la o companie la alta. Vânzările de acest tip au generat 56% din veniturile de 55 de miliarde de dolari din ultimul trimestru. Apple stabileşte cote companiilor pentru cât de multe smartphone-uri iPhone trebuie să vândă într-o anumită perioadă de tinmp, de obicei trei ani. Dacă nu este acceptată cota, operatorul nu primeşte telefonul pentru vânzare.


În cazul în care compania nu reuşeşte să vândă numărul de smartphone-uri asumate, este obligată să plătească Apple pentru toate unităţile rămase nevândute, a afirmat o sursă care a participat la negocieri cu Apple din partea unui operator telecom european. Nu este clar ce va face Comisia în continuare, scrie New York Times. Executivul comunitar analizează în multe situaţii informaţii primite, după care consultă companiile implicate pentru a vedea dacă se justifică o anchetă. Comisia poate, de asemenea, deschide o investigaţie şi fără o plângere formală.

Cele mai mari amenzi în situaţiile în care companiile constituie carteluri împotriva concurenţilor se ridică la 10% din vânzările anuale cle mai recente. Amenzile în cazurile antitrsut ajung, însă, rareori la un asemenea nivel, notează cotidianul.