Conform prognozelor, vanzarile de masini vor progresa cu 53% din 2013 până în 2020, până la 29,6 milioane de vehicule uşoare - ceea ce echivalează cu 10,3 milioane de unităţi suplimentare.

"O creştere de o asemenea amploare este posibilă doar în China", sustin analistii PwC, precizand ca primii beneficari ai acestei evolutii vor fi producătorii auto chinezi, urmati de cei japonezi, coreeni, dar şi cei europeni şi americani.

În timp ce piaţa auto asiatică este în plină expansiune, cea europeană se confruntă cu un exces de capacitate de producţie. Conform analizei, 13 fabrici auto din Europa cu capacitate minimă de 100.000 de automobile pe an, funcţionează sub 50% din capacitate, ceea ce inseamna o producţie excedentară de aproximativ 2 milioane de unităţi, cu implicaţii negative asupra structurii costurilor de producţie.

PwC se aşteaptă ca până la sfârşitul acestui deceniu, capacitatea de producţie a fabricilor rămase în Europa să ajungă din nou la nivelul mediu de 80%.