'Varianta de timbru de mediu introdusă în primăvară a fost, se pare, cea mai neinspirată propunere din lungul șir de schimbări ale taxei auto. Practic, acesta a omorât piața auto și dealerii. Mai mult, a creat confuzie în piață, nu a stimulat atât de mult achiziționarea de mașini nepoluante și a blocat tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern', a afirmat Cune.

Reprezentanții Autovit.ro arată că 'declarațiile autorităților despre o nouă schimbare a taxei în 2014 au menținut acel sentiment de așteptare, care inhibă tranzacțiile auto și care a fost prezent constant în ultimii ani, descurajând cumpărarea de mașini'.

În data de 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmând să fie calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii.

Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro5, Euro4 și Euro3 formula de calcul ia în proporție de sută la sută emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 și Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică.

Pe de altă parte, taxa crește pentru mașinile Euro3 și Euro4 în cazul versiunilor diesel, întrucât, potrivit Rovanei Plumb, 'emisiile din pulberi sunt mai mari în cazul mașinilor care merg cu motorină'.

Ministrului Mediului, Rovana Plumb, estima pentru anul 2013, încasări din timbrul de mediu mai mari cu 100 milioane de lei, comparativ cu anul 2012, în timp ce valoarea sumelor ce trebuie restituite celor care au achitat taxa auto va fi de 400 milioane lei.