Avionul a intrat într-o coborâre moderată care exclude o pierdere brutală de altitudine sau o coborâre de urgență. Aparatul a continuat în mod evident să aibă portanță (forța responsabilă cu menținerea aparatului la altitudine), au explicat comandanți de bord și foști anchetatori ai Biroului de anchetă și analiză (BEA).

Astfel, coborârea avionului este rezultatul unei acțiuni a echipajului. Avionul a rămas pe o traiectorie orizontală, respectand planul de zbor, mai putin altitudinea. 'Ori a înainta în direcția munților nu avea sens. Toate acestea indică fie o acțiune anormală din partea unor piloți profesioniști, care dispuneau de toate mijloacele, fie o lipsă de reacție din partea echipajului', a explicat comandantul unei mari companii aeriene.

'Faptul că piloții nu au împiedicat avionul să se prăbușească în munți ar putea semnifica că ei erau fie în stare inconștientă sau morți, fie au decis să moară, fie au fost forțați să moară', a concluzionat alt expert, citat de presa internationala.

'Una dintre ipoteze vizeaza o depresurizare lentă, astfel ca masca de oxigen nu a funcționat. În acest caz, piloții puteau să intre rapid într-o stare de hipoxie (nivel redus de oxigen în sânge)', au estimat numeroși piloți și anchetatori BEA.