Furtul de date din sistemele mai multor societati implicate in elaborarea avionului F-35 a fost anuntata inca din 2009. La acea data, americanii au declarat ca informatiile sustrase se refera exclusiv la constructia generala a aparatului si a aerodinamismului lui. Cu alte cuvinte, chinezii nu au reusit sa puna mana pe date privind elementele cheie ale F-35, precum motorul, radarul sau sistemul de control.

In plus, judecand dupa informatiile disponibile legate de proiectul J-31, nu se poate spune ca este "o copie" a F-35. Este o masina total diferita, care nici macar in exterior nu aminteste de aparatul american, iar potrivit declaratiile anterioare ale inginerilor chinezi, J-31 a fost conceput drept un proiect de nivel inferior din punctul de vedere al riscurilor tehnice, spre deosebire de J-20, mult mai complex.

Principalele sistele ale J-31 nu au fost concepute de la zero, ci imprumutate de la ultimele modele de avioane de vanoatoare chineze din generatia patru. Spre deosebire de F-35, J-31 este dotat cu doua motoare de inspiratie ruseasca. Astfel, sistemul sau de propulsie ar fi similar celui al unui MiG-29. Prin urmare, un astfel de aparat nu va atinge viteza supersonica.

In acelasi timp, J-31 va afisa performantele ultimelor avioane chineze de serie, precum J-10B si va fi dotat, printre altele, cu un radar cu antena activa, echipamente de cockpid dintre cele mai moderne si cu noi sisteme de lupta electronica. Indiferend de "sursa de inspiratie", J-31 va fi un mare pas inainte fata de aparatele aflate deja in exploatarea armatei chineze.