Pentru expertii consultati de cotidianul britanic, schimburile de replici inregitrate in cele 54 de minute sunt „de rutina”. Totusi, doua elemente par sa sustina ipoteza unei deturnari. Primul este un mesaj de la ora 1,7 minute dimineta, care confirma ca Boeing 777 „continua sa zboare la 35.000 de picioare”. O precizare absolut inutila, afirma The Telegraph, pentru ca pilotul comunicase deja aceasta informatie cu sase minute mai devreme.

Al doilea element cel putin straniu: intreruperea deliberata a sistemelor de comunicatii ale aparatului se produce exact in momentul in care avionul paraseste zona de control a Kuala Lumpur pentru a intra in cea a aeroporului Ho-Chi-Minh, adica la doua minute dupa mesajul final al copilotului, „Ei, bine, noapte buna!”

Aceasta trecere dintr-o zona inalta ar fi, in opinia unui fost pilot al British Airways, momentul idel pentru deturnarea zborului. „Daca as vrea sa fur un avion, acolo as incerca. Este singurul moment in care un zbor nu poate fi, pentru o clipa, reperat nici de la sol, nici din spatiu”, a explicat Stephen Buzgydan. Este dovada ca, implicati sau nu, pilotii au luat toate masurile de precautie pentru a ascunde adevaratul lor scop.

Intre timp, China a anuntat ca se afla in posesia unor imagini din sateliti care arata unul sau mai multe obiecte plutind in Oceanul Indian si care ar putea apartine avionului disparut. „Sunt ultimele informatii: ambasadorul Chinei la Kuala Lumpur a primit aceste fotografii si Beijing a trimis navae in zona respectiva pentru a verifica”, a declarat ministrul malayisian al transporturilor, Hishammuddin Hussein.