Banca a incheiat anul 2013 cu un profit net preliminar in valoare de 38 milioane de lei (vs. 22 mil lei in 2012), peste valoarea estimata si aprobata pentru anul 2013.

“Intr-un an dominat de schimbari, atat la nivelul managementului cat si in cadrul organizatiei, Carpatica si-a depasit obiectivele de profitabilitate si eficienta stabilite de actionari. Anul 2013 a fost un an de tranzitie, un an care a adus transformari majore in structura si activitatea bancii, care vor produce efecte vizibile in perioada urmatoare. Rezultatul pozitiv obtinut in aceste conditii ne obliga sa ne continuam strategia inceputa in 2013 pentru actionarii, clientii si partenerii nostri” declara Johan Gabriels, CEO Banca Comerciala Carpatica.

Noua viziune organizationala si operationala a stat la baza imbunatatirii semnificative a  majoritatii indicatorilor financiari, astfel:

  • Veniturile au urcat cu 12% ajungand la valoarea de 217 mil. lei, pe fondul cresterii veniturilor din investitii financiare in timp ce cheltuielile operationale au crescut cu 4% pana la 166 mil. lei. Raportul cost/venit s-a imbunatatit in anul 2013, coborand la 69% de la 77% in 2012.
  • Raportul credite/depozite este de 55%, unul dintre cele mai bune din intreg sistemul bancar romanesc. Soldul net al creditelor la sfarsitul anului 2013 a atins valoarea de 1,23 mld lei, cu 4% mai mare fata de sfarsitul anului 2012 (1,18 mld. lei). Depozitele clientelei nebancare au crescut cu 12% pana la 2.82 mld lei.
  • Activele totale in 2013 au fost de 4.06 mld lei, in scadere cu 14%, pe fondul diminuarii portofoliului de titluri de stat conform strategiei aprobate de actionari. Capitalurile proprii au crescut la 396 mil lei, in crestere cu 9% fata de 2012. Rata solvabilitatii se situeaza peste cerintele de reglementare ale Bancii Nationale a Romaniei, respectiv 10.64% inaintea auditarii rezultatelor si 11.83% dupa includerea profitului.
  • Rata medie a rentabilitatii capitalului (ROE) a inregistrat in 2013 un nivel de 9.79% in timp ce rentabilitatea activelor (ROA) a fost de 1.04%. 

In 2014 Banca Comerciala Carpatica isi va continua strategia agresiva de dezvoltare pe piata bancara romaneasca, acordand o atentie sporita segmentului de IMM-uri si corporate pentru care va oferi solutii atractive de dezvoltare si finantare.

Banca va continua procesul de modernizare si eficientizare pentru a-si servi clientii pe toate canalele de distributie: in agentii, prin Internet banking, ATM-uri, telefon mobil si alte canale alternative.