În primele nouă luni ale anului 2016, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate şase miliarde lei credite noi. În activitatea bancară dedicată persoanelor fizice, BCR a acordat volume noi de credite în valoare totală de 3,8 miliarde lei, înregistrându-se vânzări de credite negarantate şi garantate, în special datorită programului Prima Casă.

Pe segmentul de finanţări acordate companiilor, BCR a acordat 2,2 miliarde lei volume de credite noi, deţinând o cotă de piaţă de peste 30% şi un portofoliu de peste 7,1 miliarde lei co-finanţări acordate. Creşterea portofoliului de finanţări corporate este susţinută de un flux de afaceri, în special pe categoriile de produse precum descoperit de cont, capital de lucru şi finanţarea lanţurilor de furnizori.

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 10%, la 1,356 miliarde lei, de la 1,506 miliarde lei în primele nouă luni din 2015, considerând rezolvarea continuă a portofoliului de credite problematice, eforturile de a avea preţuri competitive pe piaţă şi un mediu dominat de o rată mai mică a dobânzii.
Veniturile nete din comisioane au crescut cu 0,2%, la 532,7 milioane lei, de la 531,6 milioane lei în primele nouă luni din 2015, pe seama comisioanelor din tranzacţii bancare.

Rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 8,9%, la 252,9 milioane lei, de la 232,1 milioane lei în primele nouă luni din 2015. Venitul operaţional a scăzut cu 5,3% la 2,184 miliarde lei de la 2,307 miliarde lei în primele nouă luni din 2015, în special din cauza veniturilor nete din dobânzi mai reduse, parţial compensate de un venit mai ridicat din comisioane şi speze, dar şi de un rezultat din tranzacţionare mai ridicat.

Cheltuielile administrative generale în primele nouă luni din 2016 au ajuns la 1,116 miliarde lei, mai mari cu 0,9% comparativ cu 1,106 miliarde lei, în primele nouă luni din 2015. Rata de adecvare a capitalului conform standardelor locale ale băncii, în august 2016, se află la nivelul de 22,9%, semnificativ peste cerinţele obligatorii ale Băncii Naţionale a României.

BCR îşi menţine în continuare rata de solvabilitate ridicată, dovedind astfel capacitatea şi angajamentul de susţinere a creşterii intermedierii financiare pentru persoane fizice şi clienţi corporate, consolidând şi mai mult capacitatea de generare a veniturilor din activităţile de bază. Depozitele de la clienţi au crescut cu 4,6% la 44,606 miliarde lei la 30 septembrie 2016, faţă de 42,626 miliarde lei la 31 decembrie 2015, mulţumită dezvoltării pozitive a depozitelor retail şi corporate. Depozitele clienţilor rămân principala sursă de finanţare a BCR, în timp ce banca beneficiază de surse de finanţare diversificate, incluzând compania mamă.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 512 unităţi retail amplasate în majoritatea oraşelor cu mai mult de 10.000 de locuitori din toată România, ca şi prin cele 21 de centre de business şi 23 de birouri mobile dedicate companiilor. BCR deţine aproximativ 2.600 echipamente precum ATM-uri, Maşini Multifuncţionale, Terminale Automate de Plăţi, Maşini de schimb valutar ca şi 12.000 de terminale POS pentru plăţile prin card la comercianţi, Grupul BCR având în septembrie 2016 un număr de 7.115 salariaţi proprii.