Banca susţine că pe parcursul anului 2016 vânzările de aur au avut o evoluţie ascendentă. Trendul descrescător multianual al preţului aurului pare ca s-a inversat. Cererea a crescut datorită riscurilor apărute în pieţele financiare, dar şi ca urmare a randamentelor mici sau parţial negative ale bondurilor guvernamentale de pe pieţele dezvoltate europene.

Potrivit băncii, clienţii care cumpără aur la BCR sunt în proporţie de 60% bărbaţi, cu vârsta între 30 şi 50 de ani. Cele mai căutate produse sunt ducaţii şi lingourile de 10 grame. Cererea în scop investiţional este în special pentru lingouri de dimensiuni medii  sau mari: 100 g, 250 g, 500 g sau 1000 g. Lingourile de 20 g sunt solicitate mai ales în perspectiva unei vânzări ulterioare.

Un trend important îl reprezintă achiziţionarea monedelor de aur pentru cadouri pentru momente speciale cum ar fi botezul, ziua de naştere sau nuntă, relateaza agerpres.      
              
Lingourile oferite de BCR sunt marca Munze Osterreich- produse de compania elveţiana Argor Heraeus şi clasificate 'good delivery'. Având puritatea 999.99%, ele pot fi regăsite în următoarele gramaje: 2 g, 5 g, 10 g, 20 g, 50 g, 100 g, 250 g, 500 g şi 1000 g. Cele de 5 si 10 g sunt lingouri ' KINEBAR'. Alături de lingouri, iubitorii de aur  pot cumpăra de la BCR monede Vienna Philharmonic în 4 variante (o uncie, 1/2, 1/4 şi 1/10 uncie), monede Krugerrand (Africa de Sud) în 4 variante şi Ducat (Austria).