Acest interes pentru o astfel de achizitie nu este o noutate in politica societatii chineze. Dar, daca pana anul trecut, cautarile s-au limitat la Batranul continent, acum ele au cuprins şi SUA, dupa cumm a precizat directorul de dezvoltare internaţională de la Beijing Automotive, Dong Haiyang.

In opinia lui, a venit timpul ca intreprinderea pe care o conduce să intre pe pieţele globale cu marca BAIC, puţin cunoscută peste hotare, astfel că preluarea unei mărci străine este o 'scurtătură' către acest obiectiv. 'Avem câţiva candidaţi', a spus Dong Haiyang.

În ultimul timp, constructorii auto chinezi şi-au intensificat planurile de expansiune globală în condiţiile în care piaţa internă devine din ce în ce mai aglomerată iar starea financiară slabă a unor rivali europeni şi americani oferă oportunităţi bune de achiziţie.

Săptămâna trecută, grupul auto chinez Dongfeng Motor Group a semnat un acord vizând preluarea unei participaţii de 14% la cel mai mare constructor auto francez, PSA Peugeot Citroen. Anterior, Zhejiang Geely Holding Group Ltd, care deţine deja marca suedeză Volvo, a preluat producătorul britanic de vehicule electrice Emerald Automotive.

La rândul său, Beijing Automotive şi-a accelerat expansiunea atât pe piaţa chineză cât şi peste hotare pentru a face fata concurentei unor rivali, precum Dongfeng, SAIC Motor Corp şi FAW Group. In 2011, Beijing Auto a cumparat o serie de tehnologii de la Saab, divizie a General Motor, iar în iunie 2014 a înfiinţat o divizie internaţională pentru a accelera expansiunea pe pieţele externe.