1. Migdale pentru reducerea colesterolului

Consumul zilnic de migdale ajuta la reducerea colesterolului. Actiunea de reducere a colesterolului se datoreaza in principal fibrelor pe care aceste oleaginoase le contin. Fibrele din migdale retin colesterolul rau in tubul digestiv, inainte ca acesta sa treaca in sange si il elimina prin scaun.
Pentru reglarea colesterolului consuma zilnic o mana de migdale, in jur de 30 de grame.

2. Migdale pentru arsuri la stomac

Uleiul pe care il elibereaza migdalele in timpul masticatiei captuseste peretii stomacului, actionand ca un strat protector. Materia grasa a migdalelor absoarbe acizii din stomac. Se pare ca si alte elemente din compozitia migdalelor au efectul de a regla secretiile excesive de suc gastric, insa sunt necesare studii aprofundate.

Daca ai arsuri la stomac, mesteca bine cateva migdale crude. Daca simti o jena digestiva, este posibil sa te irite coaja migdalelor, pe care o poti curata inainte de a le manca.

Vezi si alte beneficii ale migdalelor: http://www.curademiere.ro/migdalele-reduc-tensiunea-si-colesterolul/


3 diminuarea probabilitatii declansarii bolilor cardiovasculare - s-a constatat ca flavonoidele din coaja migdalelor actioneaza sinergic cu vitamina E in directia reducerii riscurilor bolilor cardiovasculare si protejeaza peretii arterelor sanguine. In plus, migdalele contin un nivel ridicat de grasimi mononesaturate sanatoase pentru inima, dar si magneziu care imbunatateste fluxul circulatiei sangelui, aportul de oxigen la nivelul celulelor, dar si schimbul de substante nutritive de la nivelul intregului organism. Migdalele sunt bogate si in acid folic, substanta care reduce nivelul de homocisteina din organism - principala cauza a construirii placii de aterom din organism.

4  ameliorarea diabetului zaharat - migdalele reduc cresterea brusca a glucozei din sange si a insulinei dupa mese gratie continutului lor important de fibre.
5 imbunatatirea functiei cerebrale - migdalele contin riboflavina si L-carnitina, nutrienti care stimuleaza activitatea cerebrala si pot reduce riscul declansarii bolii Alzheimer. In plus, acizii grasi esentiali gasiti in migdale (printre care si acidul linoleic) ajuta la o mai buna irigare a creierului. De asemenea, cercetatorii au confirmat ca migdalele contin fenilalanina un produs care ajuta la desfasurarea normala a functiilor cerebrale. Migdalele contin si triptofan care contribuie la dezvoltarea sanatoasa a creierului, ameliorarea stresului si controleaza modificarile de dispozitie.