Boeing 777X a fost prezentat oficial duminică, la Dubai, şi a stabilit deja un record pentru comenzile primite la lansare. Compania a primit comenzi pentru aproape 260 de aeronave, cu un preţ de listă de aproximativ 100 miliarde de dolari. Printre clienţi se numără Emirates Airline, Etihad Airways şi Qatar Aiways, potrivit MarketWatch.

Grupul american nu a stabilit însă locaţia unde va produce avioanele. Nemulţumit de condiţiile oferite de Boeing, cel mai mare sindicat al angajaţilor grupului a respins contractul care asigura producţia 777X în statul Washington pentru următorii opt ani.

Compania ia în calcul diverse alternative, inclusiv în alte state americane, în Japonia sau chiar în Golful Persic. Facilităţile din SUA şi Japonia au cele mai mari şanse, potrivit lui Ray Conner, şeful diviziei de aeronave comerciale în cadrul Boeing.

Totodată, Boeing nu exclude ca în final avionul să fie produs tot în Seattle, grupul continuând negocierile cu reprezentanţii sindicatelor. Producătorul de aeronave este atent şi la condiţiile oferite de alte state americane, inclusiv facilităţi fiscale.

Conner a precizat că negocierile privind vânzările 777X nu au fost afectate de opoziţia sindicatului faţă de contractul oferit de companie. Primele comenzi pentru noua aeronavă trebuie livrate înainte de sfârşitul deceniului, astfel că Boeing trebuie să decidă în termen de câteva luni unde va asambla modelul, a precizat oficialul companiei, noteaza Mediafax.