B777X, succesorul avionului B777, unul dintre cele mai performante ale pietei, are o capacitate de transport de pana la 400 de locuri. Aparatul constituie ultima etapa a programului ce deriva din B777 si va fi pus in circulatie la sfarsitul acestui deceniu.

Aeronava va fi echipata cu noul motor realizat de General Motors si va utiliza mai multe materiale compozite decat actualul B777, inclusiv pentru aripi, care vor fi cele mai lungi construite de Boeing. Pentru ca programul sa prinda, cu adevarat viata, trecand la productie de serie, Boeing trebuie, cu ajutorul echipelor de negociatori, sa inregistreze suficiente comenzi. O prima veste buna a venit din Emiratele Arabe Unite, care si-au exprimat interesul pentru acest avion de cursa lunga.

B777X va intra in concurenta frontala cu A350-1000, versiune care, dintre cele trei variante A350, dispune de cea mai mare capacitate de transport (350 de locuri in configuratie de trei clase). Pentru a detrona B777, aparat care domina piata de long-courier, Airbus a prezentat recent A350-1000 (intrarea pe piata fiind prevazuta pentru 2017). Pe de alta parte, grupul european a retras modelul A340, penalizat pentru cele patru motoare ale sale (fata de doua ale avionului american), cand pretul barilului si-a inceput irezistibila ascensiune incepand din 2004.

Noul B777 este, de asemenea, o veste proasta si pentru A380, chiar daca acesta din urma, cu o capacitate maxima de 525 locuri, figureaza in alta categorie. Care este, prin urmare, problema? B777X ofera companiilor aeriene o foarte buna alternativa pentru inlocuirea flotei lor de B747. Un fenomen verificat in ultimii ani. Pe anumite rute, multe firme de transport aerian au decis sa inlocuiasca vechile B747 nu cu A380, asa cum a sperat Airbus, ci cu B777-300.