'Analizăm diferite iniţiative de genul unei potenţiale participări la consolidarea din industrie dar nu vom avea discuţii cu privire la activităţile noastre sau să facem speculaţii cu privire la posibilele rezultate', a declarat un purtător de cuvânt de la Bombardier.

Anterior, Reuters a informat că societatea chineză de stat Beijing Infrastructure Investment (BII), compania care operează cele 18 linii de metrou de la Beijing, a făcut o ofertă pentru preluarea unui pachet de 60% până la 100% din acţiunile Bombardier Transport, potrivit unei scrisori datate 14 august şi trimisă de preşedintele BII către preşedintele executiv al Bombardier, Pierre Beaudoin. În această scrisoare, consultată de Reuters, BII estimează valoarea de piaţă a Bombardier Transport la 7,8 miliarde de dolari, incluzând datoriile. Două săptămâni mai târziu, Louis Veronneau, vicepreşedintele Diviziei feroviare, a respins oferta companiei chineze, precizând că Bombardier nu este interesat de o tranzacţie care ar viza un pachet majoritar de acţiuni, susţine Reuters.

Bombardier, companie cu sediul la Montreal, se pregăteşte în prezent pentru o ofertă publică iniţială a unei participaţii minoritare de la Bombardier Transport, care produce material feroviar şi echipamente de semnalizare şi control, operaţiune care ar urma să se deruleze în ultimul trimestru al acestui an. De asemenea, în luna iunie a acestui an grupul canadian a dezminţit informaţiile publicate în Wall Street Journal referitoare la existenţa unor discuţii în vederea unei fuziuni cu activităţile feroviare ale grupului german Siemens.

Acţiunile Bombardier au înregistrat o scădere de 70% în acest an iar în prezent capitalizarea de piaţă a grupului este de aproximativ două miliarde de dolari, mult sub valoarea contabilă a diviziei sale feroviare, ca urmare a problemelor înregistrate de divizia sa aeronautică care a înregistrat întârzieri în dezvoltarea noilor avioane C-Series.

În România, compania Metrorex are în exploatare 44 de trenuri tip Bombardier, precizeaza agerpres.