În Brandwashed aflăm toate şiretlicurile şi trucurile pe care oamenii de marketing le utilizează pentru a ne scoate banii din buzunar. De la utilizarea presiunilor sociale până la exploatarea fricii de moarte, de la folosirea argumentelor sexuale până la acele poţiuni capabile să vindece orice boală, totul le este permis, iar lista ar putea continua la nesfârşit. 
 
„Anul trecut am hotărât să mă supun unei cure de dezintoxicare de branduri. Mai precis, am hotărât să nu mai cumpăr niciun nou brand timp de un an. Mi-am propus să folosesc în continuare obiectele pe care deja le deţineam – haine, telefon mobil şi altele asemenea. Dar nu aveam voie să cumpăr nici măcar un singur brand nou. Cum definesc termenul „brand”? Păi, în specialitatea mea privesc viaţa printr-un set de lentile foarte speciale: unele prin care aproape tot ce există în lume – telefoanele mobile şi computerele pe care le utilizăm, ceasurile şi hainele pe care le purtăm, filmele pe care le vizionăm, cărţile pe care le citim, alimentele pe care le mâncăm, vedetele şi echipele sportive pe care le idolatrizăm – este perceput ca brand. Ceva prin care declarăm lumii ce suntem sau ce dorim să fim. Cu toate acestea, eram hotărât să încerc să dovedesc că se poate rezista tuturor tentaţiilor cu care ne asaltează cultura de consum.” Martin Lindstrom
 
„Părinţii care vor citi această carte îşi vor lua lumea în cap. Marketerii pricepuţi vor lua notiţe.” Fortune
 
TITLU: Brandwashed - Trucuri prin care companiile ne manipulează minţile si ne conving să cumpărăm
AUTOR: MARTIN LINDSTROM
Ediţia I 2013, paperback
Traducator: Cosmin Nare
416 pagini
Preţ: 55 lei
EDITURA: Publica