Cu o cota de piata de 25% si o cifra de afaceri de 921 milioane EUR, BRD a derulat anul trecut operatiuni de factoring cu aproape 700 clienti, de la IMM la multinationale, din toate sectoarele economice, ponderea cea mai mare inregistrandu-se in zona bunurilor de larg consum, industria metalurgica, masini si echipamente. Factoringul intern fara regres a fost in continuare cel mai cautat produs, cu o pondere de peste 70% in totalul portofoliului.

O crestere de peste 35% s-a inregistrat in zona operatiunilor de reverse factoring si Supply Chain Finance, confirmand previziunile in legatura cu potentialul acestor produse, care asigura o mai mare stabilitate si predictibilitate in colaborarea cu furnizorii si permit parteneriate durabile intre furnizor, debitor si factor.

„Evolutia din 2015 arata ca factoringul ramane interesant pentru companii, tinand cont ca este nu doar un produs de finantare, cu efect imediat in cash-flowul companiei, ci si unul care permite optimizarea capitalului, acoperirea riscului de neincasare a creantelor si managementul eficient al creantelor si debitorilor. Strategia noastra pentru 2016 are in vedere diversificarea ofertei, cu accent pe solutii inovative, pe calitatea serviciilor si optimizarea fluxurilor operationale, astfel incat sa usuram accesul la produsele de factoring si Supply Chain Finance”, a spus Anca Dogaru, Directorul adjunct al Departamentului Global Transaction Banking al BRD.

Activitatea de factoring a BRD este integrata in departamentul Global Transaction Banking, care reuneste 4 linii de business : Plati si Cash Manangement, Trade Services, Banci Corespondente si Factoring, centre de expertiza create pentru a facilita dezvoltarea activitatii clientilor companii - de la companii foarte mici, la multinationale si institutii financiare. Recent, BRD a primit din partea revistei americane « Global Finance » premiul pentru cea mai buna banca de Trade Finance din Romania, distinctie care ia in considerare performantele activitatilor de factoring si trade services.