"Noi sperăm ca primăvara să se poată circula, să putem da gata pasajul și în continuare să putem termina celelalte lucrări", a spus edilul Bucureștiului. El a estimat că, după ce pasajul Piața Presei Libere va fi terminat, timpul de parcurgere a zonei cuprinse între fântâna Miorița și bulevardul Mărăști se va reduce la câteva minute.

"Partea grea, pereții mulați, se apropie de sfârșit, după care piața devine liberă pentru circulație, pentru ca dedesubt să se lucreze toată iarna în metoda pe care dânșii o numesc top down. Se scoate pământul și se face legătura pe bretelele lui. În felul acesta, cele 12.000 de mașini care se așază la stop într-o oră sau care trec prin Piața Presei Libere își vor găsi soluția de defluire către bulevardul Mărăști. Avem încă discuții cum vom face cu sensurile pe bulevardul Mărăști, pentru că poate va fi nevoie ca duminica, între anumite ore, după-amiaza, să-i dăm un singur sens de intrare în oraș, ca după aceea, luni, să revină circulația la normal. Din studiile făcute, intersecția Arcul de Triumf cu Miciurin și cu strada Câmpina nu va mai reprezenta o aglomerare mare de mașini, chiar dacă una dintre bretelele acestui pasaj va ieși în Kiseleff", a explicat Oprescu, citat de Agerpres in pagina electronica.

Potrivit Primăriei Capitalei, pasajul este realizat pe un singur sens, acela de intrare în Capitală de pe șoseaua București-Ploiești, având două ieșiri — una pe Kiseleff și alta pe Mărăști.

Pasajul pornește din șoseaua București-Ploiești cu două benzi de circulație și se bifurcă astfel: pasaj cu două benzi de circulație spre Kiseleff și o ramură cu o bandă de circulație lărgită spre Mărăști.

Lungimea aproximativă a pasajului este de 700 de metri cu tot cu rampe. Valoarea investiției se ridică la 60.422.927,56 de lei fără TVA. Beneficiile pasajului sunt, conform proiectului, fluidizarea circulației, reducerea noxelor, a ratei accidentelor și costurilor de exploatare.