SEO Monitor, unul dintre jucătorii de pe piața de promovare pe motoarele de căutare, a realizat recent un studiu privind comportamentul consumatorilor români în mediul online în perioada sărbătorilor de iarnă. Conform rezultatelor obținute din analiza căutărilor pe cuvinte cheie, reiese că cei mai mulți români își doresc să găsească anul acesta sub brad telefoane mobile. Pe locurile următoare în topul preferințelor vin jucăriile, ceasurile, parfumurile, laptopurile și bijuteriile.

În preajma sărbătorilor, electronicele cuceresc topul căutărilor pe internet. O analiză asupra căutărilor efectuate în anii trecuți arată că în luna decembrie a acestui an se vor face pe Google aproximativ 70.000 de căutări pe cuvântul "telefoane". Foarte aproape și justificat de tradiția cadourilor pentru copii, este cuvântul "jucarii", care se estimează că va atrage anul acesta 65.000 de căutari. Pe următoarea poziție în topul preferințelor pentru cadouri se află ceasurile și parfumurile, care vor avea fiecare în jur de 45.000 de căutări. Urmatorul loc în clasament îl ocupă următoarele căutări: laptopuri, lenjerie intimă și bijuterii, fiecare cu o estimare de 20.000 - 23.000 de căutări, în decembrie 2012.

Studiul arată că românii încep să caute pe internet reduceri, promoții, oferte de sezon pentru telefoane încă de la începutul lunii noiembrie. Din prima săptămână a lunii noiembrie și până la începutul lui decembrie căutările cresc cu 15%. Parfumurile au o creștere și mai mare, interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumătate a lunii noiembrie, la începutul lui decembrie ajungându-se chiar la o creștere cu 40 de procente. Căutările pe lenjerie intimă și bijuterii se instalează pe un trend ascendent la sfârșitul lunii noiembrie și cresc cu aproape 30 de procente. Decorațiunile de Crăciun se caută încă din octombrie, având o ascensiune de 90 de procente până pe 15 decembrie.