"În mod clar nu este o veste bună pentru Carrefour şi ceilalţi retaileri francezi. Indiferent dacă va avea sau nu câştig de cauză sau are o bază legală, acţiunea va avea impact şi va pune presiune asupra modului în care Carrefour se comportă cu furnizorii", a apreciat Bruno Monteyne, analist la Bernstein.

În cursul acestui an, producătorii de lapte şi carne din Franţa au organizat mai multe demonstraţii susţinând că sunt forţaţi să opereze în pierdere din cauza supra-capacităţilor şi a presiunilor pe preţ venite de la retaileri. Guvernul socialist de la Paris, care anul viitor se va confrunta cu alegeri prezidenţiale, a avertizat deja grupurile de distribuţie să nu împingă în jos preţurile cu ocazia negocierilor anuale de preţ pentru 2017, care tocmai au început cu furnizorii.

Ministerul francez al Economiei a anunţat miercuri că va încerca să obţină în justiţie o amendă şi un ordin al tribunalului prin care Carrefour să fie obligat să înceteze ceea ce a numit "practici comerciale abuzive". Ministerul precizează că o investigaţie a descoperit că retailerul i-a forţat pe furnizori să-i ofere reduceri semnificative de preţ fără a primi nimic în schimb, acesta fiind o pre-condiţie pentru a intra în negocierile anuale de preţ, ceea ce, în opinia autorităţilor, contravine legii şi afectează companiile şi fermele.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 280 de magazine dintre care 29 hipermarketuri 'Carrefour', 111 supermarketuri 'Market', 43 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online: www.carrefour-online.ro şi 86 de magazine Billa, scrie agerpres.