Totodată, trebuie avute în vedere costurile lunare de mentenanţă. Acestea se calculează în funcţie de numărul de ore alocate lunar acestei operaţiuni şi pot varia în funcţie de expertiza echipei care îl gestionează.

'Magazinul online este un business ca toate celelalte, deci un antreprenor ar trebui să îşi propună să facă comerţ, ar trebui să înţeleagă procesul de vânzare şi cumpărare a mărfii şi cum asigură acest lanţ comercial. Mă refer aici la cum face aprovizionarea, cine sunt furnizorii, ce margine va avea cu preţul de vânzare ales, cum face update-ul de stocuri şi preţuri, cum se integrează cu furnizorii, cum face livrarea: o tarifează separat sau o include în margine, adică în adaos? Sunt întrebări clasice de business', a afirmat Liviu Taloi, fondatorul ECOMpedia, citat de agerpres.

Soluţiile software pentru un magazin online trebuie alese în funcţie de tipul de produs care urmează să fie comercializat, de buget, de modul în care va funcţiona lanţul logistic (frecvenţa cu care e actualizat stocul, rata de introducere a produselor noi pe site etc.), de numărul de produse diferite.

În funcţie de tipul de business şi mai ales pentru cei aflaţi la început de drum, care nu vor să rişte foarte mult, există şi varianta platformelor e-commerce închiriate de tip SaaS (software as a service). Costurile pentru închirierea unei astfel de platforme sunt extrem de reduse, de până la 100 de lei pe lună, iar ofertele variază. Tot ce mai trebuie să facă antreprenorul este să încarce online produsele şi să înveţe cum să vândă.

Comerţul online e un business guvernat de cifre, iar în lipsa traficului pe site, vânzările scad. De asemenea, există o tendinţă în piaţă a aşteptărilor prea mari raportate la sumele mici investite în activităţile de promovare. În România bugetul mediu de marketing online este între 300 şi 500 de euro pe lună. Potrivit reprezentanţilor ECOMpedia, e o sumă mică, dacă o raportăm la traficul achiziţionat, cu un cost mediu de 50 de bani per click.