Banii sunt însă puţini pentru proiectele aflate în derulare, reiese chiar din datele CNADNR.

Spre exemplu, sumele care vin pentru construcţia de drumuri din amenzile plătite de români pentru lipsa rovinietei sunt infime comparativ cu costurile medii ale unui kilometru de autostradă.

Suma strânsă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale de pe urma amenzilor pentru lipsa rovinietei care ajunge efectiv la construcţia drumurilor depăşeşte cu puţin un 1 milion de lei, respectiv 250.000 de euro. Într-un răspuns pentru Antena 3, Compania precizează că în perioada ianuarie 2010- ianuarie 2015 a întocmit peste 1,4 milioane de procese verbale de constatare a contravenţiilor.

Dintre sume cu care au fost sancţionaţi şoferii în perioada februarie 2012 - octombrie 2013, peste 90% au ajuns la buget, mai spun reprezentanţii CNADNR. Mai exact este vorba despre 23,6 milioane de lei în 2012 şi cu puţin peste 14 milioane de lei în 2013. În total, circa 38 de milioane de lei au ajuns la CNADNR.

Din toţi aceşti bani, pentru drumuri au fost daţi efectiv cu puţin peste 250.000 de euro. Aceştia ar fi trebuit să acopere finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie pentru drumurile naţionale. Restul banilor, susţine Companie, au constituit sursă de finanţare pentru cheltuielile de personal, rambursări de rate la creditele contratate în nume propriu de Companie, dobânzi şi comisioane aferente acestora. Şi toate acestea în condiţiile în care, în România, potrivit raportului Consiliului Concurenţei, un kilometru de autostradă este de 3 ori mai scump decât unul în Bulgaria. Acesta a variat între 8 şi 20 de milioane de euro.