Syrian electronical army (SEA) este activa incepand din mai 2011, adica de la declansarea insurectiei anti-Assad in Siria. Ea regrupeaza hackeri favorabili regimului lui Bashar al-Assad si se prezinta drept „un grup de tineri sirieni entuziasti, care nu pot ramane pasivi in fata minciunilor vehiculate de presa araba si occidentala despre Siria”.

Cati membri are SEA nu se stie, dar organizatia declara ca este alcatuita din mai multe „batalioane” de fideli. Unii dintre acesti hackeri au dat in primvara acestui an mai multe interviuri presedi anglo-saxone.

Nu se stie nici macar de unde opereaza SEA. Guardian afirma ca organizatia ar fi parasit Siria anul trecut, instalandu-se la Dubai, unde actioneaza dintr-o baza secreta. Informatie dezmintita insa de SEA, care sustine ca se afla pe teritoriul sirian. Pentru a imprima un plus de veridicitate, hackerii sirieni spun ca, pe fondul frecventelor problemelor legate de functionarea internetului, ajung frecvent in „somaj tehnic”.

In ce priveste legatura SEA cu regimul Assat, organizatia afirma ca este independenta de guvern, dar ca exista unele conexiuni. Printre altele, site-ul SEA a fost inregistrat de societatea informatica Syrian Computer Society, prezidata de Bashar al-Assad, care descrie SEA ca o „adevarata armata dintr-o realitate virtuala”. Potrivit Guardian, SEA este finantata de un var miliardar al presedintelui sirian, Rami Makhlouf.

Care sunt tintele SEA? Pe lista figureaza televiziunile britanice BBC, ITV, agentiile de presa Reuters, AP si AFP, cotidianele New York Times, Guardian sau site-ul satiric The Onion, dar si paginile oficiale ale lui Oprah Winfrey si Brad Pitt, alturi de gruparea Anonymous, care a piratat site-ul ministerului sirian al apararii.