"În mod sigur vor fi probabil puşi să plătească diferenţa de taxă oamenii care au cumpărat această maşină fiind convinşi că nu are emisii prea ridicate. Autorităţile româneşti cu siguranţă vor cere banii aceştia de la populaţie. Populaţia ar trebui să fie supărată pe tema asta pentru că, în realitate, dacă această taxă trebuie s-o plătească cineva atunci trebuie să fie Volkswagen. Volkswagen va spune că nu trebuie să plătească această taxă pentru că şi Comisia Europeană a considerat-o ca fiind ilegală", a spus Piperea.

Pe de altă parte, avocatul citat a arătat că este convins că autorităţile europene şi cele româneşti vor spune că Volkswagen nu trebuie să plătească.

La rândul său, avocatul Marius Coltuc a menţionat că statul român poate solicita Registrului Auto Român să cheme consumatorii să mai facă o dată testul de emisii.

"Pentru cei care au plătit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul român prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) în momentul în care există suspiciuni să mai treacă o dată să facă testul de emisii poluante. În momentul în care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o nouă decizie de calcul. Dacă vor exista diferenţe, atunci ANAF poate executa silit suma înscrisă în decizia de calcul sau să rămână cu maşina neînmatriculată. Raporturile sunt între autoritatea publică şi cel care a înmatriculat-o", a explicat Coltuc.

Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă şi cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare - n. r.).

Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.