Este ceea ce afirma psihologii care au prezentat rezultatele unor experimente mai puțin obișnuite, în domeniul așa-numitelor semnale neuronale. Ei au pornit de la ipoteza că, prin scanarea activității cerebrale a câtorva indivizi care urmăresc o reclamă sau un program de televiziune, vor putea anticipa reacția la respectivul program sau reclamă.

Aceeași idee poate fi aplicată pentru a testa și diferitele idei sau inițiative politice în cadrul unor focus-grupuri.

Conform revistei Nature Communications, o echipă de cercetători de la Universitatea californiană Stanford, coordonată de Jacek Dmochowski, a realizat un experiment în cadrul căruia 16 voluntari, cu vârste între 19 și 32 de ani, au fost rugați să se uite la televizor în timp ce semnalele emise în creierelor lor erau înregistrate si observate inclusiv prin intermediul unui RMN.

Participantii la test au urmarit episodul pilot din 2010 al popularei serii de televiziune "The Walking Dead" precum și un set de reclame difuzate în premieră la finalele Campionatului de Fotbal American, Super Bowl, din 2012 și 2013.

Astfel, s-a descoperit o stransa corelație între tipurile de semnale cerebrale detectate, fapt ce demonstra puternica "implicare" a subiecților participanți la experiment în ceea ce urmăreau la televizor.  "În cazul experimentului pe Super Bowl am observat o puternică legătură între reacțiile neuronale ale subiecților din studiul nostru și ratingul de popularitate al fiecărei reclame în parte", a comentat Dmochowski 

După ce va fi rafinată, această metodă de analiză a semnalelor neuronale emise în creier poate constitui turnesolul necesar pentru a preconiza răspunsul audiențelor la diferite produse media, muzicale, filme, reclame, înainte de lansarea acestora, sustine Dmochowski.