Vânzările Henkel din trimestrul trei 2012 au atins valoarea de 4,294 miliarde euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 6,6% vs. trimestrul III/ 2011. Organic vânzările au crescut cu 2,5%.

Toate cele trei divizii au contribuit la aceasta performanţă: Detergenţi & Produse pentru Îngrijirea Locuinţei a raportat o crestere sănătoasă, +4,6%; Beauty Care + 3,3% şi Adezivi Tehnologii , +1.0%, creşteri organice.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 16,7%, de la 541 milioane euro la 631 milioane euro, datorită aportului tuturor diviziilor. Profitul operaţional (EBIT) a crescut de la 451 milioane euro la 586 milioane euro.

Performanţa diviziilor în perioada Ianuarie – Septembrie 2012

În primele nouă luni din 2012, Henkel a raportat o creştere a vânzărilor comparativ cu perioada similară din anul precedent cu 6% până la 12,508 miliarde euro. Organic, creşterea a fost de 3,7%. Profitul operaţional ajustat a crescut cu 17,3 %, de la 1,528 miliarde euro la 1,791 miliarde euro.

Performanţa diviziilor în trimestrul trei 2012

Divizia Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei a performat, toţi indicatorii financiari fiind peste valorile raportate în trimestrul trei 2011. Nominal, vânzările au crescut cu 7,6% până la 1,194 miliarde euro, comparativ cu 1,110 miliarde euro în trimestrul III/ 2011. Organic, vânzările diviziei au crescut cu 4,6%.

Toate regiunile au contribuit la performanţa diviziei cu pieţele emergente performând excelent, America Latină raportând creşteri aproape de ordinul a două cifre, Europa de Est de asemenea, în special în Rusia şi Turcia. În ciuda contextului geo-politic dificil, regiunea Africa/Middle East a raportat rezultate foarte bune. Henkel raportează creşteri şi în Europa de Vest, în special în Franţa şi Italia. De asemenea, America de Nord a raportat creşteri în pofida declinului pieţei.

Divizia Henkel Beauty Care a raportat creşteri şi în trimestrul trei. Nominal, vânzările diviziei au totalizat 908 milioane euro, +5,6% peste valoarea de 860 milioane euro raportată în perioada de comparaţie, iar creşterea organică a fost de 3,3%.

Ca şi în precedentele trimestre, pieţele emergente au avut o mare contribuţie la evoluţia diviziei: Asia (fără Japonia) şi Africa/Middle East, cu creşteri de ordinul a două cifre. Creşteri solide s-au înregistrat şi în Europa de Vest, în pofida contextului dificil de pe pieţe. America de Nord a raportat creşteri substanţiale faţă de perioada de comparaţie iar Asia-Pacific a raportat rezultate sub nivelul din trimestrul III/ 2011.

Divizia Adezivi Tehnologii a continuat să performeze foarte bine şi î trimestrul III. Nominal, vânzările diviziei au crescut cu 6,6% până la 2,153 miliarde euro, cu o creştere organică de 1,0%.

Per total, pieţele emergente au fost vectorul creşterii, în special Asia (fără Japonia) şi Europa de Est. De asemenea, Africa/Middle East a raportat creşteri. În schimb, în America Latină vânzările au fost uşor sub nivelul din perioada de comparaţie. La fel, în regiunea Europa de Vest, rezultatele au fost afectate de contextul dificil în special din sudul Europei. În regiunea America de Nord s-au raportat creşteri faţă de perioada similară din 2011.

Performanţa regiunilor

Vânzările din Europa de Vest, cca 1/3 din vânzările companiei, s-au ridicat la valoarea de 1,423 miliarde euro, aproximativ acelaşi nivel ca în perioada similară a anului trecut (organic: -0,8%). Vânzările din Europa de Est au crescut cu 6,5% până la 825 milioane euro (organic: +4,3%), cu performanţe excelente în Turcia şi Rusia. Vânzările din Africa/Middle East au crescut cu 12,2% până la 265 milioane euro (organic: +6,3%).

Vânzările din America de Nord au crescut cu 13,0% până la 790 milioane euro. Organic, vânzările au crescut cu 2,8%. Cu 272 milioane euro, vânzările din America Latina s-au situat la acelaşi nivel ca în perioada de comparaţie. Organic, creşterea a fost de 1,5%. Regiunea Asia-Pacific a raportat o creştere a vânzărilor cu 16,1% până la 680 milioane euro. Organic, creşterea a fost de 6,6%.

Pieţele emergente – Europa de Est, Africa/Middle East, America Latină şi Asia (fără Japonia) – au raportat rezultate excelente, vânzările crescând cu 10,1% până la 1,885 miliarde euro. Creşterea organică a fost de 5,9%. Contribuţia pieţelor emergente la vânzările companiei a crescut de la 43% la 44%.

Previziuni pentru vânzări şi profit 2012

Henkel Group se aşteaptă să raporteze creşteri ale vânzărilor între 3% şi 5% în anul fiscal 2012. Henkel estimează că vânzările diviziilor de bunuri de consum vor păstra tendinţa pozitivă din ultimul timp, cu o uşoară creştere de ordinul unei cifre.

Si pentru divizia Adezivi Tehnologii, Henkel preconizează o creştere organică de ordinul unei cifre. Henkel confirmă estimarea pentru adjusted return on sales (EBIT) de 14% (2011: 13,0%). În raportul finanzia pentru trimestrul doi, Henkel specifică în ceea ce priveşte indicatorul “câştiguri ajustate per acţiune preferenţială”, schimbarea estimării de la 10% (2011: 3,14 euro) la 15% (2011: 3,14 euro).