"Este o oportunitate în faţa căreia nu aveam voie şi nu puteam să spun nu. Responsabilitatea este imensă, îmi dau seama de acest lucru, dar cred că putem face paşi înainte pentru crearea unui model care să trăiască şi care să fie în folosul populaţiei", a declarat Arafat, care a ocupat anterior funcţia de secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

Fondatorul SMURD a subliniat, cu acelaşi prilej, că plecarea sa din Ministerul Sănătăţii nu înseamnă că va rupe relaţiile cu această instituţie, în condiţiile în care structura pe care o coordonează acum implică inclusiv o parte medicală, ceea ce "va permite o integrare reală a sectorului de urgenţă".

Raed Arafat a preluat mandatul de secretar de stat la MAI în prezenţa premierului Victor Ponta şi a ministrului interimar al Afacerilor Interne Gabriel Oprea.
Premierul Victor Ponta a anunţat miercuri anterior că Departamentul de intervenţii în situaţii de urgenţă, care va funcţiona în cadrul Ministerului de Interne, va fi condus de către secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Raed Arafat.

"Departamentul va avea în coordonare Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General de Aviaţie, ar şi coordonarea operativă a ceea ce înseamnă ambulanţe, unităţile de primiri-urgenţe. Departamentul va fi sub conducerea unui secretar de stat şi, evident, astăzi cred că cel mai potrivit este domnul Arafat, pe care îl voi şi numi astăzi în funcţie", a spus Ponta.

Raed Arafat va fi totodată vicepreşedinte al Comitetului pentru situaţii de urgenţă prezidat de vicepremierul şi ministrul Administraţiei Liviu Dragnea.

Premierul a anunţat, săptămâna trecută, că Guvernul va modifica actualul sistem de coordonare a instituţiilor în situaţii de urgenţă şi va avea două comitete de intervenţie, respectiv unul pentru intemperii, coordonat de ministrul Administraţiei Publice, şi unul pentru cazuri de urgenţă, condus de vicepremierul pentru Siguranţă Naţională.

El a precizat astfel că vor exista două tipuri de comitete de urgenţă, respectiv unul care să se refere la intemperii, unde ministrul Administraţiei împreună cu autorităţile locale şi alte instituţii trebuie să aibă proceduri foarte clare şi capacitate de intervenţie, şi unul pentru situaţii de urgenţă, coordonat de vicepremierul pentru Ordine Publică şi Siguranţă Naţională, împreună cu Ministerul de Interne, Ministerul Sănătăţii, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi alte autorităţi, care să funcţioneze mult mai bine sub autoritatea unei singure persoane.