Aceste aşa-zise „super alimente” întăresc sistemul imunitar şi ajută la prevenirea şi combaterea bolilor. Cu o singură precizare: super alimentele îşi fac efectul cel mai bine atunci când sunt introduse într-o dietă sănătoasă, potrivit mydesert.com.


Nu există o listă oficială de astfel de alimente, dar iată cinci dintre cele mai recomandate de nutriţionişti:

Ovăzul: Acest aliment ajută la prevenirea bolilor de inimă prin reducerea colesterolului rău. Cercetările arată că un castron de ovăz pe zi poate reduce colesterolul cu până la 23 la sută.

Fructele de pădure: fie că vorbim despre afine sau mure antioxidanţii săi protejează celulele de la dstrugere ceea ce poate duce la cancer sau la îmbătrânire prematură. Fructele de pădure sunt bogate în conţinutul de vitamine, minerale şi fibre, poate chiar mai mult decât alte fructe.

Alunele de pădure: În aceste nuci se găsesc acizi graşi omega-3 care ajută la protejarea împotriva cancerului şi inflamaţiilor care provoacă boli şi accelerează îmbătrânirea. S-a dovedit, de asemenea, că sunt bune pentru a stimula activitatea creierului şi pentru a avea stări emoţionale echilibrate.

Omega-3 din peşte: Dacă mănânci peşte bogat în omega-3, cum ar fi somonul, sardinele, heringul, macroul sau păstrăvul de două sau de treib ori pe săptămână poţi ajuta la protejarea inimii şi la prevenirea riscurilor de apariţie a unor atacuri fatale de inimă. Alte studii arată că acizii graşi omaega-3 ajută la tratarea depresiei şi artritei.

Ceaiul verde: Se află în fruntea listei ceaiurilor datorită antioxidanţilor pe care îi are şi care previne apariţia cancerului. De asemenea, ajută la scăderea colesterolului.

Citeste si

Germenii de grâu, alimentul ideal pentru sanatate


Broccoli ar putea fi noua armă în lupta cu cancerul

Grăbeşte-te încet! La masă

Beneficiile uleiului de cocos. Stimulează metabolismul şi te ajuta să slăbeşti