Starea de insomnie poate fi cauzată de mai mulţi factori, amplificaţi de un stil de viaţă agitat şi de activităţi zilnice obositoare şi stresante pentru organism. Huffington Post abordează problema insomniei discutând cu o serie de medici de specialitate în acest domeniu. Dar insomnia poate fi combatuta. Iata sfaturile medicilor.

Citeste cateva pagini dintr-o carte

In general, cand nu pot dormi, majoritatea celor care suferă de insomnie prefera sa ramana în pat cu lumina stinsă, sperând că, astfel, Mos Ene isi va aduce aminte si de ei. Medicul Nitun Verma, specialist în insomnie, spune că această metodă nu ajuta la nimic. In opinia lui, cel mai indicat lucru  este să îţi găseşti ceva de făcut. Medicul este de părere că cititul câtorva pagini dintr-o carte este o solutie foarte buna pentru atragerea cât se poate de bună pentru revenirea somnului.

Consumul de alcool? Mai bine nu!

Consumul de alcool înainte de culcare în speranţa ca somnul va veni mai repede nu este o activitate total nerecomandată de medici. Este posibil ca alcoolul să vă adoarmă pentru moment însă după trecerea efectului băuturii corpul se va trezi din nou. Dimpotriva, medicii recomanda o reducere a consumului cu câteva ore înainte de culcare.

Navigatul pe internet nu ajută

Medicul Nitun Verma susţine că navigatul pe internet în momentul în care nu reuşim să dormim nu va ajuta în niciun fel. Deoarece lumina emanata de ecranul calculatorului, a laptopului sau al tabletei este destul de puternică pe întuneric, ochii ne vor rămâne alerţi, îndepărtând starea de somn. Cel mai indicat înainte de somn este înlăturarea tuturor gadget-urilor şi micşorarea nivelului de lumină din locuinţă.

Evitaţi cofeina

Cel mai mare inamic al somnului este cofeina. Potrivit medicilor această substanţă are nevoia de circa 6 ore pentru a fi eliminată complet din organism, aşa că ceal mai bun sfat pentru un somn liniştit este renunţarea la cafea, ceai şi chiar unele băuturi carbogazoase pentru a putea dormi bine.

Fara exerciţiile fizice înainte de culcare

Medicii susţin că exerciţiile fizice înainte de culcare reprezintă unul dintre factorii importanţi cauzatori de insomnie. Pentru că exerciţiile fizice măresc temperatura corpului, creierul va înţelege că nu este acel moment al zilei în care trebuie să dormim, astfel încât nevoia de somn va fi amânată până când temperatura în corp va scădea. Este recomandat ca exerciţiile fizice să nu fie făcute cu cel puţin două ore înainte de ora de somn.

Lucratul din pat poate alunga somnul

Multe persoane şi-au făcut un obicei din a lucra din pat, însă medicii spun că acest lucru poate cauza insomnii deoarece creierul va asocia stresul acumulat prin lucru cu acest spaţiu de odihnă reprezentat de pat. Astfel, insomnia va fi generată de o stare de nelinişte pe care creierul o capătă de la activităţile care în mod obişnuit nu ar trebui aduse în pat.