Conform tuturor studiilor realizate, ceaiul nu trebuie să lipseasca din alimentatia celor care au grija de starea lor de sanatate. Revista 'American Journal of Clinical Nutrition' a consacrat un număr special virtuților ceaiului, punând în evidență cele mai convingătoare studii în acest domeniu.

Greutate: Polifenolii și cafeina din ceai favorizează creșterea consumului energetic și oxidarea grăsimilor, ceea ce contribuie la menținerea greutății. O analiză sugerează că un consum regulat de ceai înseamnă o cheltuială suplimentară de energie de 100 kcal în 24 de ore. Alte studii relevă că indicele masei corporale (BMI), proporția talie-șolduri și densitatea grăsimii corporale sunt mai bune la consumatorii de ceai.

Cancer: Compușii din ceai acționează favorabil în privința riscului de a face cancer gastro-intestinal, pulmonar, de sân, piele sau prostată, datorită în principal proprietăților antioxidante. În plus, ceaiul sporește eficiența chimioterapiei.

Boli cardiovasculare: Un studiu italian arată că, la hipertensivi, consumul de ceai după o masă bogată în grăsimi stimulează fluxul arterial și reduce semnificativ presiunile sistolică și diastolică. În acest context, o ceașcă de ceai pe zi are beneficii notabile.

Oase: Polifenolii din ceai ameliorează calitatea și rezistența osoasă, cu impact benefic asupra masei musculare. Flavanolii contribuie la menținerea densității oaselor după menopauză, prin încetinirea pierderii osoase.

Creierul: Prin conținutul în teanină (acid aminat) și cafeină, ceaiul echilibrează starea de spirit, îmbunătățește performanța și sporește atenția și concentrarea.

'La scara unor comunități întregi, simplul fapt de a bea ceai periodic ar putea duce la reducerea considerabilă a numărului de boli cronice în lume', se mai menționează în articolul citat.