În medie, compania are o cotă de 30% pe piețele pe care activează de mai mulți ani, respectiv Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria. În momentul de față, ABC Data se concentrează pe dezvoltarea proiectelor din țările cu potențial ridicat, România și Germania. 

„Piața din România are un potențial enorm de creștere și este extrem de competitivă, motiv pentru care suntem conștienți că un distribuitor modern trebuie să depăşească modelele de afaceri tradiţionale și să ofere furnizorilor şi partenerilor săi o vastă susţinere în logistică, în promovarea vânzărilor şi în dezvoltarea soluţiilor IT complete. Tocmai furnizarea acestor servicii cu valoare adăugată reprezintă principalul nostru avantaj competitiv care, în timp, se va traduce într-o poziție de piaţă cât mai mare”, a declarat Norbert Biedrzycki, CEO și Președintele Consiliului de Administrație ABC Data S.A.

ABC Data este un distribuitor care depășește modelul tradiţional de business și oferă partenerilor soluţii avansate de achiziţii și logistică. În prezent, peste 90% din comenzi sunt procesate prin InterLink – platforma proprie de e-commerce dedicată partenerilor. InterLink va fi disponibilă pentru partenerii din România pe situl ABCData.com.ro.

„Pentru ABC Data România, InterLink este unul dintre elementele cheie pentru construirea unui avantaj competitiv semnificativ pe plan local. Platforma facilitează accesul rapid la descrierea produselor, permite compararea şi prezentarea disponibilităţii în timp real a produselor, starea facturilor comerciale și nu în ultimul rând, ajută la negocierea prețurilor. Toate aceste procese sunt complet automatizate, ceea ce asigură rapiditatea necesară oricărui client”, a explicat Sergiu Lujanschi (foto), Director General ABC Data România.

De asemenea, partenerii mici și mijlocii ai ABC Data îşi pot dezvolta propriile sisteme de comerţ electronic pentru utilizatorii finali cu ajutorul modulelor dedicate din InterLink, iar partenerii de dimensiuni mari pot să integreze direct în propriile magazine online produse din portofoliul ABC Data.

ABC Data pune la dispoziția partenerilor locali, din toate segmentele de piață, respectiv integratorii IT, revânzătorii, magazinele care comercializează produse IT și electrocasnice, dar și lanțurile mari de magazine, un portofoliu de peste 36.000 de produse, de la peste 200 de producători internaționali, aflat în continuă creștere.

În 2010, compania a lansat propria marcă – Colorovo, portofoliul de produse fiind dezvoltat intensiv, iar în prezent include tablete şi accesorii pentru dispozitivele mobile, consumabile, echipamente de birou şi accesorii pentru calculatoare.

Tot din 2010, ABC Data este o companie publică, listată la Bursa de Valori din Varșovia, iar pentru anul trecut grupul estimează o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.