Bell P-59 Airacomet a fost prima tentativa a SUA de a construi un avion de lupta cu reactie. Comparat insa cu aparatele britanic Gloster Meteor si german Messerschmitt Me.262, masina americanilor a fost un esec total. De fapt, Bell P-59 nu oferea nimic in plus fata de alte avioane, precum Lockheed P-38 Lightning, Republic P-47 Thunderbolt sau aparatul japonez Mitsubishi Zero.

The National Interest a plasat pe locul secund al listei Vought F7U Cutlass - un avion de punte, dotat cu un motor de putere mica si cu sisteme deloc performante.

Pozitia a treia a fost atribuita avionului Grumman F-11 Tiger, cunoscut pentru ca s-a "impuscat singur". Potrivit The National Interest, in cadrul unui zbor de testare, pilotul F-11 Tiger a exeprimentat o arma de 20 de milimetri, reusind sa ajunga din urma proiectilele lansate de avion.

Penultima treapta a acestui clasament a revenit avionului de interceptare Convair F-102 Delta Dagger, creat initial pentru operatiuni la mari inaltimi si viteze. S-a considerat ca aparatul va putea "distruge jumatate din bombariderele sovietice care ar fi putut ataca SUA in cazul in care razboiul rece s-ar fi transformat intr-unul fierbinte". Aparatul a prezentat insa numeroase probleme de ordin tehnic.

Pe locul cinci se regaseste avionul de lupta Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter (JSF). Aparatul, aparut mult mai tarziu decat s-a preconizat initial si cu un buget care a crescut de la an la an, nu va intruni, potrivit publicatiei citate, caracteristicile promise de constructori. S-a dorit ca F-35 sa inlocuiasca mai multe avioane specializate, dar a iesit un aparat care "nu poate raspunde provocarilor momentului", afirma autorul articolului.