Odata intrat in mall, va conectati la wi-fi, acceptand conditiile fara sa le cititi macar. Aceasta conexiune permite sa fiti geolocalizati. Un program speecial traseaza deplasarile efectuate in functie de timpul acordat fiecarui magazin in care intrati. Acelasi program va testeaza gusturile prin intermediul unei borne interactive pe care o consulati.

Tot mai multe centre comerciale se doteaza cu astfel de programe avansate, relateaza cotidianul economic francez Les Echos. "Toate datele astfel obtinute ne ajuta sa intelegem comportamentul cumparatorilor", a explicat Cyril Smet, director general la Openfield, un start-up care analizeaza informatiile oferite de program pentru proprietarii de centre comerciale conectate, printre care celebrul Qwartz.

Intr-un context economic stagnant, comerciantii cauta tot felul de mijloace pentru a atrage clienti. "In urma cu 15 ani, mall-urile erau in plina ascensiune. Astazi, cand cineva trece pragul unui mall conectat, vanzatorii nu stiu nimic despre el, cu exceptia datelor inscrise pe cartelele de fidelitate. Dar nu toti au asa ceva. Ei vor sa stie mai multe", a adaugat, la randul sau, analistul Damien Malherbes.