Informatia, aparuta pe un cont oficial de microbloguri din orasul Changzhou si, ulterior, stearsa, a reusit, totusi, sa fie preluata de retelele chineze de socializare, numerosi internauti interpretand-o drept o confirmare serioasa a acestei afaceri inconjurata de tot felul de speculatii.

Primul portavion, Liaoning, intrat in dotarea flotei militare in septembrie 2012, a aparut dintr-o nava neterminata si vanduta de Ucraina in 1998.

Pentru al doilea portavion, Armata popopului de eliberare vrea o constructie 100% nationala.

De fapt, secretul pastrat cu atata grija de autoritatile chineze, a fost spulberat in repetate randuri, inclusiv de Wang Min, secretarul Partidului comunist din privincia Liaoning, care a dezvaluit, in 2014, existenta santierului in regiunea lui. Desi nu erau destinate marelui public, vorbele sale au fost preluate de mai multe site-uri de informatii.

Pe de alta parte, inalti responsabili militari ai tarii au vorbit, fara a intra in detalii, despre intentia Beijingului de a se dota cu mai multe portavioane.

In opinia expertilor, aceasta dorinta ar putea afecta insa imaginea pe care China o promoveaza: cea a unei tari care se inarmeaza exclusiv in scop ofensiv, fara a pretinde hegemonia.