Fuziunea dintre CNR si CSR, cei doi mari constructori chinezi de material feroviar rulant, este in curs de examinare si pare sa primeasca unda verde din partea autoritatilor guvernamentale. De altfel, a fost stabilit inclusiv numele viitorului gigant: China Railway Vehicles Corp. (CRVC).

O fuziune, partiale sau totala, dintre CNCC (China National Nuclear Corp.) si CGN (China General Nuclear), cei doi mari constructori si operatori ai centralelor nucleare ale tarii, pare mai putin avansata. Dar proiectul a fost supus deja analizati SASAC (State Assets Supervision and Administration Commision), etapa preliminara a procesului de aprobare guvernamentala,

Potrivit expertilor, cele doua operatiuni se inscriu perfect in termenii evolutiei strategice urmata, de altfel, de o alta industrie chineza inalt tehnologizata, cea aeronautica.

Separat din 1999 si 2008 in doua entitati (AVIC I si AVIC II), conglomeratul Aviation Industry of China (AVIV) a fost creat in 2008 pentru unificarea diferitelor bunuri si active.

Noile grupuri care vor apare in 2015 vor oferi inustriilor feroviara si nucleara campioni de mare valoare, care vor beneficia de sprijin politic si financiar. Cel mai puternic dintre promotorii lor pe piata mondiala nu este altul decat premierul Li Keqiang.

Din Nigeria pana in Marea Britanie, trecand prin Africa de Sud sau Romania, seful guvernului de la Bejing a incheiat in cadrul vizitelor sale oficiale acorduri care angajeaza China in programe de cooperare privind proiecte feroviare sau nucleare. El a explicat, de asemenea, ca astfel de cooperari vor beneficia de sustinere financiara din partea marilor banci publice chineze.