Directorii celor două firme nu au oferit şi detalii concrete privind finanţarea sau unele specificaţii tehnice ale proiectului, iar analiştii occidentali consideră că acesta este extrem de ambiţios, dificil de realizat şi costisitor.

Guo Bozhi, directorul general al Departamentului widebody din cadrul COMAC, a declarat că societatea mixtă cu sediul în Shanghai va începe anul acesta operaţiunile. Anunţat prima dată în 2014, proiectul a fost ţinut secret, deşi companiile au anunţat că zborul inaugural va fi în 2022, iar livrările vor începe în 2025. Aceste ţinte este puţin probabil să fie îndeplinite, consideră analiştii occidentali, deoarece dezvoltarea aeronavelor de pasageri de mare capacitate (widebody) poate dura mai degrabă decenii decât ani.

Un avion widebody este un produs extrem de complicat, necesită o mulţime de competenţe şi cunoştinţe industriale extinse. China şi Rusia au fiecare propriile avantaje, le-a declarat jurnaliştilor Guo. Descrierea care însoţeşte modelul arată că firmele proiectează trei variante, cea de bază fiind un avion cu 280 de locuri, care poate efectua zboruri de până la 12.000 de kilometri, aproximativ distanţa dintre Beijing şi New York.

Noul model se doreşte a fi un competitor direct al aeronavelor Boeing B777 şi B787 şi Airbus A330 şi A350, scrie agerpres.