Renault intenţionează să pună China în centrul planului său strategic pentru perioada 2017-2022, a spus Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investiţie de 870 milioane de euro (943,25 milioane de dolari).

Omul de afaceri a adăugat că Renault va trebui să propună vehicule electrice mai convenabile pentru piaţa globală şi cea din China. Deşi Renault are licenţă de producere a vehiculelor comerciale uşoare (LCV) în China, în prezent compania se concentrează pe SUV-uri, a explicat şeful alianţei Renault-Nissan.

Producţia fabricii din Wuhan (în centrul Chinei) ar putea fi dublată sau chiar triplată faţă de producţia sa iniţială de 150.000 de vehicule pe an, a afirmat Jacques Daniel, şeful societăţii mixte formate din Renault' şi partenerul local Dongfeng Motor Group.

Piaţa auto din China îşi va continua creşterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 - 6% pe an, a afirmat săptămâna trecută Ghosn, deşi analiştii sunt îngrijoraţi de perspectivele de creştere ale celei de-a doua economii mondiale. China nu ar mai trebui inclusă în aceeaşi categorie cu alte state emergente, cum ar fi Brazilia, Rusia şi India, deoarece piaţa sa este mai asemănătoare cu cele din SUA, Japonia şi Europa, a explicat Ghosn.

Considerând mărimea şi maturitatea pieţei auto din China - cea mai mare din lume - un ritm anual de creştere de 5 - 6% pe an este foarte solid, a apreciat directorul alianţei Renault-Nissan. Constructorul auto se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor în China de 5%, după ce va începe pentru prima dată producerea de autovehicule în statul asiatic.

Vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, arată datele publicate săptămâna trecută de Asociaţia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creşterii economice şi volatilitatea de pe pieţele bursiere au afectat cererea de autovehicule.

Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piaţa auto din China a înregistrat o creştere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricţiile la înmatriculare impuse în marile oraşe au diminuat creşterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale în timp ce volatilitatea de pe pieţele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale, scrie agerpres.