Testul s-a desfasurat pe aerodromul constructorului aeronautic Xi’an Aircraft Industrial Corporation (XAC), unde avionul a fost proiectat si fabricat. Primul prototip are numarul de bord 20001. Aparatul a fost finalizat inca din decembrie anul trecut, iar timp de o luna a fost supus unor teste la sol, informeaza publicatia rusa Vzgliad.

Anterior, oficiali ai conducerii de la Beijing au declarat ca, deocamdata, avioanele de transport greu sunt reprezentate pe piata mondiala de americanul Boeing G-17 Globemaster III si de aparatul Il-76, produs de societatea Iliusin. Pana acum, a adaugat aceiasi oficiali, numai Statele Unite si Rusia au pus la punct avioase de acest tip.

Specialistii chinezi afirma ca Y-20 este mai bun decat Il-76, pentru ca, printre altele, este mai incapator si dispune de un motor cu o putere superioara. In plus, aripile avionului au un profil aerodinamic, aparatul fiind dotat cu avionica integrata si tehnologie avansata. Din punctul de vedere al caracteristicilor tehnice, Y-20 se apropie de avioanele construite in programul Il-476.

Avionul are un echipaj format din trei oameni, lungimea fuzelajului fiind de 47 de metri, iar amploarea aripilor de 45 de metri. Greutatea maxima de decolare trece usor de 200 de tone.