DupaHome Inss, Jin Jiang si Huazhu Hotels, devenit recent asociat al grupului francez AccorHoltels, Anbang, care a oferit mai mult decat Marriott pentru preluarea Starwood, este al patrulea actor chinez care intra in batalia hoteliera mondiala. Un domeniu prea putin concentrat si care trebuie sa faca fata cresterii rapide a firmelor online de cazare.

Intrarea Chinei in aceste jocuri poate surprinde in conditiile in care industria hoteliera mondiala este dominata de anglo-saxoni, in frunte cu liderii IHG si Hilton. Totusi, aparitia oamenilor de afaceri din China este consecinta logica a noului echilibru al turismului international: incepand din 2012, chinezii conduc toate topurile in termeni de cheltuieli, China devenit, ea insasi, a treia destinatie mondiala, dupa Franta si Statele Unite.

Chinezii sunt, de asemenea, cei mai numerosi cetateni ai planetei care calatoresc in strainatate si nu numai in Asia. Jocul Chinei este subtil: nu este vorba de o simpla furziune intre egali la varful industriei, ci de o preluare de pozitii la diferite niveluri. In aceste conditii, Starwood Hotels & Resorts Worldwide a anuntat ca a acceptat oferta de cumparare, de peste 13 miliarde de dolari, prezentata de un consortiu chinez condus de Anbang Insurence, punand, astfel, capat proiectului de fuziune cu Marriott International.

Cu Starwood, Anbang a intrat in posesia unor locatii de renume global, precum St Regis, Meridien si Sheraton.