'Solicitarea nu este completă și le vom trimite săptămâna viitoare o cerere să completeze datele. Noi vom da un răspuns cât mai curând posibil. Termenul în care trebuie să dăm un răspuns este de cinci luni de la primirea documentației complete', a spus Chirițoiu.

Potrivit acestuia, nu este exclusă nicio variantă de răspuns din partea Concurenței.

'Cotele de piață sunt mari și ne uităm la asta. Putem spune "da", "nu" sau "da, condiționat". Condițiile pot fi de ordin structural, cum ar fi renunțarea la anumite părți din aceste companii. Ne putem uita și la partea de contracte. Este mai puțin probabil să punem condiții pe partea de preț, dar ne vom uita și la asta. Nimic nu este exclus', a explicat Chirițoiu.

Întrebat ce se va întâmpla dacă răspunsul Concurenței va fi negativ, Chirițoiu a răspuns că, în acel caz, toată tranzacția va fi blocată.

'Am discutat și cu Comisia Europeană despre acest caz și îi vom anunța săptămâna viitoare că am primit notificarea. Chiar dacă documentele nu sunt complete, le vom spune celor de la Comisie ce avem', a adăugat Chirițoiu.

Consiliul Concurenței a anunțat vineri, printr-un comunicat de presă, că a solicitat informații din piață despre concentrarea economică formată după preluarea companiei CFR Marfă de către Grup Feroviar Român (GFR).


CC este interesat de observațiile și punctele de vedere ale terților, inclusiv concurenți și clienți ai părților implicate, în legatură cu această tranzacție.

"Dorim să aflăm opiniile actorilor din piață, să strângem cât mai multe informații pentru a putea analiza cât mai obiectiv impactul pe care îl poate avea această tranzacție asupra economiei', a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.

Grup Feroviar Român, societate din grupul Grampet, a notificat, marți, Consiliului Concurenței concentrarea economică pe care o va realiza prin preluarea pachetului de acțiuni reprezentând 51% din capitalul social al CFR Marfă. Societățile implicate în concentrarea economică notificată realizează servicii de transport feroviar de mărfuri și servicii conexe transportului feroviar.


În ceea ce privește analiza concentrărilor economice, în funcție de dimensiunea operațiunii respective (națională sau comunitară), aceasta poate fi realizată fie de Consiliul Concurenței, fie de Comisia Europeană.

"Începând cu data primirii unei notificări complete, care conține toate elementele necesare pentru a permite controlul eficient al unei operațiuni de concentrare economică, termenul legal maxim în care instituția noastră va emite o decizie în ceea ce privește compatibilitatea unei operațiuni de concentrare economică cu un mediu concurențial normal este de cinci luni', se arată în comunicatul Consiliului Concurenței.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, că este "cu ochii pe ceas", în contextul în care Grup Feroviar Român /GFR/ trebuie să vireze până în data de 4 octombrie garanția în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă, iar în 30 de zile întreaga sumă.

"Eu am obligația să respect contractul și Hotărârea de Guvern, am niște termene prevăzute. Sunt cu ochii pe ceas, mă uit să fie respectate aceste termene. Am trimis la CFR Marfă, CFR Călători și CFR Infrastructură o comisie formată din Corpul de Control și funcționari ai Ministerului Transporturilor, specialiști pe domeniul de infrastructură feroviară tocmai pentru a vedea în ce măsură, în momentul de față, pot să fac un anunț cu privire la situația pe care am găsit-o. Grup Feroviar Român trebuie să vireze până pe 4 octombrie garanția, iar în 30 de zile toți banii", a spus Mănescu, la "Bucharest Forum 2013".

La începutul acestei săptămâni, ministrul Transporturilor afirma că procesul de privatizare a companiei CFR Marfă va fi reluat, în cazul în care actuala procedură eșuează, dar a dat asigurări că, deocamdată, procedura de privatizare este ''în regulă''.

Compania Grup Feroviar Român /GFR/ a fost declarată pe 20 iunie 2013 câștigătoare a competiției pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societății către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Prețul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR și-a asumat investiții de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri și servicii conexe transportului feroviar. Face parte din grupul de firme Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.


GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane și 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.