Ancheta Autorităţii Aeronautice Civile a început în urmă cu peste două săptămâni, iar incidentul de miercuri de la Budapesta - când cabina de pasageri a unei aeronave s-a umplut de fum, iar avionul a aterizat de urgenţă, cu un singur motor - a avut o influenţă în decizia luată.

În urma controlului, Autoritatea a decis că Heinzmann, care exercită atât funcţia de director general, cât şi pe cea de director de resurse, nu mai poate exercita efectiv funcţia secundară, iar decizia trebuie pusă în practică de către consiliul de admnisitraţie.

"Managerul trebuia să asigure resursele financiare şi de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22, din 22 nu va mai putea să o îndeplinească”, a spus Costescu.

Însă Heinzmann a rămas director general, funcţie din care nu a fost revocat. Mai mult, atunci când s-a luat în discuţie raportul de management, directorul general al Tarom a părăsit sala.

"Domnul Heinzmann a refuzat să discute aceste deficienţe şi a părăsit sala consiliului de administraţie", a afirmat Cministrul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor l-a acuzat pe Christian Heinzmann de lipsă de interes şi de responsabilitate, care sunt dovedite de rezultatele slabe ale Tarom.

Astfel, compania de stat a înregistrat pierderi de 41 de milioane de lei anul trecut, deşi bugetul prevedea un nivel mult mai redus, de doar 8 milioane de lei.

Costescu a precizat că autorităţile vor urma paşii legali în privinţa directorului general al Tarom, fără să dea detalii, precizând că deciziile, în privinţa Tarom, sunt ale consiliului de admnistraţie.

Astfel, luni urmează o nouă şedinţă a consiliului de admnistraţie, în care se va decide viitorul companiei şi în care s-ar putea lua noi decizii legate de actualul director general.

Surse avizate au declarat vineri dimineaţă, pentru News.ro, că boardul companiei aeriene de stat Tarom ar putea decide reducerea atribuţiilor directorului general, Christian Heinzmann, sau chiar o eventuală revocare din funcţie, deşi mandatul belgianului expiră abia în noiembrie.

Heinzmann, cetăţean belgian cu o experienţă trecută în CV de 25 de ani în industria aviatică, şi-a început mandatul la Tarom în data de 19 noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani.

Şefului Tarom i s-a reproşat în repetate rânduri faptul că nu şi-a îndeplinit planul de management. Scesta prevedea revenirea pe profit a companiei de stat, dar şi reducerea personalului, însă niciuna dintre ţinte nu a fost atinsă.

"Cea mai fezabilă variantă este reducerea atribuţiilor lui Christian Heinzmann, până când îi expiră mandatul. Însă s-a luat în calcul şi revocarea sau solicitarea demisiei", a declarat o sursă avizată, pentru News.ro. 

Tarom este încă pe pierderi, iar proiectul de buget pe 2016 a fost respins de guvern.

Contactat de News.ro, Christian Heinzmann a declarat că nu este la curent cu discuţiile despre revocarea sa sau despre reducerea atribuţiilor şi că intenţionează să îşi ducă mandatul la capăt.

"Am intenţia să rămân la conducerea Tarom până la expirarea contractului, în noiembrie. Apoi voi părăsi compania Tarom, nu intenţionez să rămân", a afirmat Heinzmann, pentru News.ro.