Volumul vânzărilor de băuturi acidulate a scăzut anul trecut pentru ambii giganţi, în condiţiile în care consumul per capita a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 31 de ani, susţine publicaţia de specialitate Beverage-Digest. Cu toate acestea, volumul vânzărilor totale ale celor două companii a crescut anul trecut, în condiţiile în care mărcile de apă îmbuteliată şi băuturi energizante au ocupat locul lăsat liber de băuturile acidulate.

Beverage Marketing Corp. susţine că, pentru prima dată, volumul vânzărilor de apă îmbuteliată a fost mai mare decât cel al băuturilor răcoritoare carbogazoase. "Industria băuturilor răcoritoare a trecut printr-o transformare radicală. Faptul că apa îmbuteliată a devenit principalul tip de băutură răcoritoare semnalează în mod clar o modificare fundamentală în preferinţele consumatorilor", a declarat Michael Bellas, directorul general de la Beverage Marketing Corp, scrie agerpres.

Atât Coca-Cola, cât şi PepsiCo, şi-au extins portofoliile de băuturi şi au diversificat dimensiunile ambalajelor la băuturile carbogazoase în contextul preocupărilor legate de sănătate ale consumatorilor.

Volumul vânzărilor de băuturi marca Dasani, aparţinând Coca-Cola, a crescut cu 5,3%, iar în cazul mărcii Aquafina, aparţinând PepsiCo, vânzările au crescut cu 10,9% în 2016, susţine raportul anual al Beverage-Digest. De asemenea, dozele şi sticlele mici de băuturi carbogazoase au contribuit la creşterea cu 2% a veniturilor realizate de pe urma vânzărilor de băuturi răcoritoare carbogazoase în 2016, până la 80,6 miliarde de dolari, de la 79 miliarde de dolari în 2015. Acesta este un semn de succes pentru Coca-Cola, care, în ultima vreme, s-a concentrat mai mult pe profit decât pe volum.