ASSAI a transmis ASF un set de 12 propuneri privind modificarea normei de soluționare a reclamațiilor, iar una dintre propuneri vizează criterii clare și transparente de sancționare a societăților de asigurări în funcție de numărul de reclamații întemeiate.

Astfel, asociația societăților de service auto independente propune sancționarea cu amendă de 20.000 de euro a asigurătorilor cu 51-150 de reclamații întemeiate pe lună, amendă de 40.000 de euro pentru 151-300 de reclamații, amendă de 70.000 de euro pentru 301-500 de reclamații și retragerea licenței pentru 30 de zile în cazul în care numărul reclamațiilor depășește 500.

Potrivit ASSAI, la începutul lunii august, numărul reclamațiilor on-line în domeniul asigurărilor a depășit 85.000.

'ASF a supus dezbaterii un proiect de normă privind procedura de soluționare a petițiilor în cazul daunelor auto, dar care în forma actuală este incomplet, fără substanță și nu este corelat cu situația actuală a pieței de asigurări și cu așteptările asiguraților români', a declarat Cristian Muntean, președintele ASSAI.

Cele 12 propuneri ASSAI transmise ASF sunt următoarele: rubrica de 'Reclamații petenți' va avea caracter permanent pe prima pagină a site-ului societății de asigurări, informarea clienților în momentul achiziției unei polițe de asigurări RCA sau/și CASCO cu privire la numărul de reclamații înregistrate de către societatea de asigurări, modificarea conținutului rezoluției transmise de către ASF către petenți, asumarea răspunderii de către ASF pentru răspunsurile transmise către petenți, criterii clare și transparente de sancționare a societăților de asigurări în funcție de numărul de reclamații întemeiate, sancțiuni clar specificate în cazul încălcării prevederilor din propunerea de normă, asumarea răspunderii de către ASF pentru polițele de asigurare facultativă, protejarea persoanelor juridice abuzate de către asigurători, termenele de răspuns din partea ASF către petenți să nu depășească 30 de zile și să nu poată fi prelungit, numărul de reclamații înregistrate la ASF să fie contorizate și afișate pe site-ul instituției în permanență, pentru fiecare asigurător în parte, aplicația on-line de petiții să permită atașarea de documente, doar anumite câmpuri sa fie obligatorii de completat in momentul formularii unei reclamații on-line.

'Actuala propunere a ASF de modificare a normei privind soluționarea reclamațiilor continuă să protejeze mai curând firmele de asigurări și nu asigurații români', apreciază președintele ASSAI.

Companiile de asigurări vor trebui să aibă desemnat din cadrul societății un colectiv de analiză și soluționare a petițiilor, să dețină și să mențină operațional și un sistem on-line de primire a petițiilor de la petenți, potrivit unui proiect de normă al ASF privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea asigurătorilor și intermediarilor în asigurări, scrie Agerpres in pagina electronica.