"În prezent avem în procedura de achiziţie două variante ocolitoare, varianta ocolitoare Comarnic şi varianta ocolitoare Buşteni. În septembrie vom avea finalizate procedurile de achiziţie publică, vom avea un constructor pentru cele două variante ocolitoare. Urmează o perioadă de proiectare, se suprapune foarte bine cu sezonul rece în care oricum nu s-ar fi lucrat, şi începând cu noul sezon de construcţie, martie-aprilie, în funcţie de vreme, se va începe lucrarea. Termenul de execuţie este de 12 luni. În 2018 vom avea aceste centuri ocolitoare", a declarat Homor la un post de televiziune.

Acesta a precizat că nu a fost abandonată niciun moment soluţia autostrăzii, care va fi finalizată integral în 2021.

"Nu a fost abandonată soluţia autostrăzii. În momentul de faţă Comarnic-Braşov e împărţită în cinci loturi. Primele loturi, loturile de extremă, loturile de capăt, au fost scoase la licitaţie pentru lucrări. La primul lot a fost anulată procedura de achiziţie din diverse motive, lotul cinci se află în derulare şi la sfârşitul lui august vom avea o finalizare, sper că şi un constructor. Totul depinde de Comisia de evaluare.(...) În varianta optimistă în care Comisia de evaluare desemnează un câştigător, acesta va avea patru luni la dispoziţie să realizeze proiectul şi în aprilie, sfârşitul lui martie, să înceapă lucrările acolo, lotul cinci, Râşnov-Cristian. Nu e un sector foarte mare, dar e un început. Autostrada va fi finalizată integral în 2020-2021. Dacă cineva spune că ştie să o facă mai repede este nerealist", a spus Homor.

El a subliniat că această autostradă se face în momentul de faţă cu finanţare de la bugetul de stat, iar costul exact se va şti după finalizarea studiului de fezabilitate, scrie agerpres.