'Pentru a veni în întâmpinarea companiilor mici şi mijlocii, Coface a elaborat o ofertă adaptată pentru acestea având în vedere două obiective: protecţie şi accesibilitate. EasyLiner oferă o asigurare de calitate, adaptată la nevoile IMM-urilor, precum şi un proces de adeziune facil, lăsându-i pe oamenii de afaceri liberi să se concentreze pe activitatea lor principală. În schimbul unui preţ fix, plătibil în rate, EasyLiner este o poliţa de asigurare simplă, completă, care include serviciul de monitorizare al partenerilor de afaceri, care oferă IMM-urilor informaţii privind calitatea clienţilor lor pentru a limita riscul neîncasare al facturilor şi serviciul de colectare al facturilor neplătite şi despăgubire rapidă în cazul unei daune', a precizat Coface România.

De asemenea, pentru a facilita procesul de achiziţie, Coface pune la dispoziţia IMM-urilor o modalitate de subscriere online pentru poliţa de asigurare a creditului comercial. IMM-urile eligibile vor putea să îşi configureze online tipul de asigurare care este cel mai potrivit profilului lor. În doar câteva minute, firmele pot să stabilească nivelul de protecţie împotriva facturilor neplătite şi, dacă doresc, pot să vorbească cu un consultant prin intermediul unei linii telefonice directe.

Lansată în Spania şi Marea Britanie, aplicaţia EasyLiner va fi implementată progresiv în toate cele 66 de ţări unde Coface este prezentă, cu soluţii personalizate care iau în calcul specificul pieţei locale, cu precădere aspectele legate de perioadele scadente de plată.

"IMM-urile trebuie să se concentreze pe desfăşurarea şi dezvoltarea afacerii lor într-un climat de încredere. Ele au nevoie de asigurători puternici care să le aducă stabilitate, protejându-le împotriva facturilor neplătite. Cu EasyLiner, obiectivul Coface este să ofere protecţie împotriva facturilor neplătite IMM-urilor oriunde în lume - în prezent acest tip de soluţie nu este disponibil în nicio ţară din lume", a menţionat Patrice Luscan, director Marketing şi Strategie în cadrul Grupului Coface.

Potrivit Studiului Insolvenţelor aferent primului trimestru din 2015, realizat recent de către Coface, sectorul bancar din România şi-a redus gradual expunerea asupra finanţării companiilor private care activau pe plan autohton. Acest lucru s-a întâmplat pe fondul unei rate a creditelor neperformante din ce în ce mai ridicată, sub presiunea provizioanelor în creştere şi a retragerilor liniilor de finanţare de către băncile mamă în perioada 2009-2011.

Astfel, companiile private au fost supuse unui dublu şoc - presiunea din ce în ce mai mare a rambursării creditelor către bănci, scăderea veniturilor pe fondul contracţiei cererii, în condiţiile reducerii masive a creditării. Astfel, începând cu anul 2008, companiile private au fost din ce în ce mai orientate către finanţarea prin extinderea termenelor de încasare şi plată în relaţiile comerciale cu partenerii de afaceri.

Toate acestea au determinat că, în decursul ultimilor 8 ani, nivelul creanţelor raportate în bilanţ de către companiile private să se dubleze, de la 167 miliarde lei (2007) la peste 310 miliarde lei (2014). Pe fondul restricţiilor de finanţare care au persistat în perioada 2009-2012 şi care au avut un caracter mai pronunţat pentru IMM-uri, companiile mici şi mijlocii au avut de înfruntat cele mai mari dificultăţi, acestea înregistrând cel mai extins termen de încasare al creanţelor, precum şi cea mai accelerată creştere a termenului de încasare în ultimii 5 ani (termenul mediu de încasare urcând până la 244 de zile), cel mai ridicat nivel al pierderilor, cel mai scăzut nivel al capitalizării, pe fondul unei supraîndatorări masive.