“Partea de creditare a cunoscut o frânare puternică după 2007-2008, în timp ce partea de economisire este una precauţionară, iar clienţii încearcă să-şi creeze anumite rezerve pe fondul deprecierii cursului şi al scăderii salariilor. Pe partea de creditare, Regulamentul 24 (referitor la creditarea persoanelor fizice - n.r.) a avut un impact mare asupra creditului de consum, iar clienţii nu au mai fost încurajaţi pe partea de consum. Atragerea de clienţi de către o bancă sau alta a dus la un război al preţurilor, când a venit vorba de refinanţare. Trebuie să ţinem cont de faptul că 40%-50% din populaţia României nu utilizează produse bancare”, a afirmat Nae.

Acesta a adăugat că aproape o treime dintre creditele acordate de către instituţia bancară pe care o reprezintă sunt ipotecare, mare parte prin intermediul Programului “Prima Casă”.

“În ceea ce priveşte creditele ipotecare, soldul a cunoscut un trend ascendent determinat şi de Programul “Prima Casă”, dar şi de produsele bancare noi. În prezent, 30% dintre creditele acordate de CEC Bank sunt credite ipotecare, iar 70% sunt prin “Prima Casă”. Pe viitor, nu anticipăm o creştere a acestui tip de credite”, a explicat Cristian Nae.