De asemenea, concesionarul va fi obligat să investească cel puţin 307 milioane leva pe perioada concesiunii pentru construirea unui nou terminal cu o capacitate anuală de trei milioane de pasageri. De asemenea, Guvernul de la Sofia vrea un comision anual de 9,96 milioane de leva pe întreaga durată a concesiunii.

Ministerul Transporturilor din Bulgaria precizează că termenul limită pentru depunerea ofertelor este 20 octombrie. Plata iniţială şi comisionul anual au o pondere de 55% în criteriile de selecţie a ofertelor, urmate de planul de afaceri cu 25%, planul de investiţii cu 15% şi măsurile de securitate cu 5%.

Luna trecută, ministrul bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski, estima că tranzacţia de concesionare a aeroportului din Sofia ar urma să aducă 1,2 miliarde leva (695 milioane de dolari) la bugetul statului. Moskovski a mai spus atunci că operatorii aeroporturilor din Munchen, Frankfurt, Zurich, Lyon, Dublin şi Heathrow (Londra), precum şi o serie de companii din Qatar, Turcia şi China, şi-au manifestat deja interesul de a participa la licitaţia pentru concesionarea principalului aeroport din Bulgaria.

Aeroportul din Sofia are două terminale cu o capacitate anuală maximă de 4,4 milioane de pasageri. În 2015, traficul de pasageri pe aeroportul din Sofia a crescut cu 7% până la patru milioane de pasageri. Compania aeriană irlandeză Ryanair intenţionează să deschidă o bază de operaţiuni pe aeroportul Sofia, precizeaza agerpres.