"Decizia de a generaliza această formă de gestionare", experimentată din 2010 de o companie de taxiuri din Havana, este chemata sa "rezolve o serie de dificultăți" specifice acestei activități, scrie autorul articolului. El explica faptul ca "sistemul tradițional (de stat) nu a fost în măsură să ofere solutii", ceea ce a facut ca, in timp, calitatea serviciilor sa scada.

Printre alte probleme publicatia enumera "neregulile în serviciu, însușirea veniturilor de către șoferi, personalul supradimensionat" și "un parc auto învechit". Noul sistem prevede ca angajații companiilor publice să se organizate în cooperative, o formulă preferată de președintele Raul Castro în cadrul numeroaselor reforme economice implementate în ultimii ani pentru "actualizarea" modelului cubanez moștenit din epoca sovietică.

Potrivit Granma, "având în vedere rezultatele pozitive" inregistrate la Havana și, din 2011, în stațiunea balneară Varadero, aflata la /140 km est de capitală, măsura va fi extinsă pe parcursul anului la toate companiile de taxi publice ce facturează serviciile lor în valută. Astfel, vor apare 20 de cooperative, care vor include șoferii proprietari ai vehiculelor sau alții care închiriază mașina lor statului.

Există de asemenea și alte companii în Cuba ce facturează în monedă locală, peso cubanez, care vor rămâne publice, și taxiuri private individuale, de obicei vechi limuzine americane din anii '50 și '60, apreciate de turiști.