VW încă nu a decis dacă proprietarii vehiculelor vor fi despăgubiţi în numerar sau dacă maşinile lor vor fi răscumpărate, reparate sau înlocuite, a adăugat Kenneth Feinberg, într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Feinberg, care a condus fondul de compensare pentru atacurile din 11 septembrie 2011, a fost numit în decembrie 2015 de Volkswagen să creeze şi să administreze programul.

Planul original, care stabilea rezolvarea plângerilor într-o perioadă de 60 până la 90 de zile, s-ar putea confrunta cu întârzieri, a explicat Feinberg. "Mâinile mele sunt legate atâta timp cât VW şi autorităţile nu ajung la o poziţie comună", a spus el, declarandu-se încrezător că majoritatea clienţilor va accepta eventualele compensaţii.

Scandalul emisiilor şi incertitudinile privind viitorul VW au dus la scăderea acţiunilor companiei cu 26% de la începutul anului. Totuşi, şeful Fondului suveran de investiţii al Norvegiei, Yngve Slyngstad, a dat asigurări că instituţia îşi va menţine investiţiile în grupul german.

"VW este o companie importantă pentru Germania, Europa şi restul lumii. De aceea ne vom menţine participaţia atât timp cât va exista fondul şi compania auto", a afirmat şeful celui mai mare fond suveran de investiţii din lume, într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Vineri, Volkswagen a anunţat că va amâna publicarea rezultatelor anuale şi întrunirea Adunării Generale a Acţionarilor, din cauza scandalului emisiilor. Iniţial, conducerea companiei stabilise că în 10 martie vor fi publicate rezultatelor anuale şi în 21 aprilie va avea loc Adunarea Generală a Acţionarilor.

Profitul operaţional înainte de elementele excepţionale din 2015 va fi "la acelaşi nivel ca în anul precedent", a estimat grupul german. Rezultatele anchetei privind modul în care a fost posibil scandalul emisiilor şi persoanele responsabile vor fi publicate în a doua parte a lunii aprilie, a anunţat Volkswagen, precizeaza agerpres.