"Nu pot să spun acum care a fost cea mai mare greşeală făcută în turism, dar ca în toate domeniile greşeala ar fi că nu a existat o continuitate, fiecare când a venit a vrut altceva. Nu poţi să construieşti aşa. În turism trebuia alese trei-patru domenii, de exemplu nu cred că valorificăm faptul că suntem unici în lume cu biosfera din Deltă. Datele nu arată că noi valorificăm acest lucru foarte bine. În momentul în care tu, ca ţară, ai nişte lucruri unicate în lume sau în Europa, pentru că ziceam că suntem pe primul loc cu izvoarele termale. Dacă vreţi, asta a fost cea mai mare greşeală: nu s-a făcut o hartă a bogăţiilor naturale, a ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici, de la deltă, Dunăre, munţi, izvoare termale etc.", a spus ministrul.

Ea a adăugat că ar trebui promovate şi legendele româneşti, aşa cum fac multe ţări. "Am fost în Thailanda şi mi-au spus o legendă despre o ramură de copac, că dacă treci cu cineva pe sub ramură rămâi toată viaţa cu acel om... Au ştiut să câştige bani din orice. Noi n-am fost atât de inspiraţi, nu găsesc vinovăţia unei persoane, eu vorbesc de-acum 23 de ani, ce-a fost înainte de Revoluţie nu mai punem în discuţie. În afară de legenda cu Dracula nimic n-am mai scos la iveală, noi avem foarte multe alte lucruri. Nici pe-aia n-am scos-o noi, că au cercetat-o ei", a afirmat ministrul.

Grapini crede că nu trebuie îndepărtată legenda Dracula, dar trebuie alăturată altor legende sau lucruri adevărate din istorie. În acest sens, ministrul a discutat cu omologul său de la Cultură, Daniel Barbu, pentru a identifica ce s-ar putea promova pe turismul cultural. "Noi trebuie să ne identificăm ca ţară cu produsele noastre. Eu îmi propun să fac un brand de ţară. Dacă cineva ne întreabă cum poate fi cunoscută România, prin ce? Eu nu cred că nu putem să ne punem ceva din tradiţia poporului român ca să ne reprezinte. Identificăm că elveţienii sunt cu ceasurile, Luxemburgul e cu băncile, francezii cu vinurile şi cu moda, italienii cu moda, dar România cu ce?

Este păcat că în 23 de ani nu am identificat un mesaj şi care să se fi bătătorit timp de 23 de ani şi-acum ştia şi lumea că România se identifică cu ceva. Sper că nu cu copii abandonaţi, aşa cum am văzut în National Geographic că imaginea care reprezintă România este un bunic care găteşte la două fetiţe rrome, pentru că părinţii sunt plecaţi în Spania. Este păcat! Cum să îmbunătăţim imaginea României cu aşa ceva? E National Geographic, totuşi! Cum s-a ajuns ca această poză să fie în top 10? Nu ne face bine", a încheiat ministrul, citat de Mediafax.