Pentru vacante reusite, ANAT le recomanda turistilor sa respecte cateva reguli simple, dar extrem de utile:

-citirea atenta a contractului de prestari servicii incheiat cu agentia de turism si verificarea politei de asigurare a acesteia, conform legislatiei in vigoare;

-in cazul efectuarii de rezervari online, turistii trebuie sa verifice ca regasesc pe site datele de identificare ale societatii comerciale, numarul licentei de turism emise de MDRT si data expirarii acesteia;

-vigilenta fata de achizitionarea de oferte tip "chilipir" de pe site-urile de cupoane si asa-zise vouchere de discount, deoarece asemenea oferte nu au suport real pe piata turistica, fiind ofertate de entitati care nu detin licenta de turism si lucreaza in ilegalitate.

Preşedinta ANAT, Corina Martin a spus că „ANAT actioneaza pentru ca orice turist sa-si poata efectua vacanta in conditii de siguranta, garantie si protectie. Asociatia noastra selecteaza si reuneste doar operatori de turism ce-si desfasoara activitatea onest si cu respect fata de lege. Consideram ca publicul consumator de vacante din Romania trebuie sa beneficieze de un comportament european, civilizat si corect din partea operatorilor de profil din turismul romanesc. Acesta este motivul pentru care am actionat mereu pe doua planuri: am sanctionat, prin excluderea din randurile noastre a agentiilor care nu si-au indeplinit obligatiile fata de clienti si parteneri,  iar prin colaborarea cu autoritatile competente ale statului am demascat orice derapaj al operatorilor economici de pe piata de turism, in sens extins. "O 9atitudine in turism" continua sa reprezinte crezul mandatului meu,care se apropie de sfarsit, crez care face parte acum din viziunea  ANAT pe termen lung!”